Τετάρτη 24 Δεκεμβρίου 2008

“ΤΟ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΙΑΤΙΚΟ ΔΕΝΔΡΟ", Αδημοσίευτο Δυάρι του Νίκου ΠΕΡΓΙΑΛΗ. ALBERO DI NATALE”; Problema (Meredith, di 2 mosse ineditto) di Nikos PERGHIALIS

A "Christmas Tree"; A Nikos Pergialis problem.
“L’ ALBERO DI NATALE”; Un problema (Meredith, di 2 mosse ineditto) di Nikos PERGHIALIS
ΠΡΟΒΛΗΜΑ: « Χριστουγεννιάτικο Δένδρο» του Νίκου ΠΕΡΓΙΑΛΗ: Αδημοσίευτο Δυάρι Meredith μαζί με Ρεμπέτικα Κάλαντα!

«-Εγώ, πρέπει να ξέρεις, κάθε χρόνο φτιάχνω ένα Χριστουγεννιάτικο Δέντρο. Έχω ένα ολοκαίνουργιο. Μου πήρε κάτι μήνες (μαζί με κάτι άλλα) να το ετοιμάσω. Δάσκαλε, το θέλεις για το ωραίο σου Περιοδικό και το Ιστολόγιο
Όταν άκουσα τα παραπάνω λόγια στο τηλέφωνο, πήγα να λιποθυμήσω από την χαρά μου και τα μάτια μου γούρλωσαν από την έκπληξι.
Μου είχε τηλεφωνήση ο ίδιος ο μπαρμπα-Νίκος, ο Περγιάλης, και μου μίλαγε με καμάρι για δυο τελευταία ολοκληρωμένες του συνθέσεις. Μετά από μια σύντομη εισαγωγή ο χειμαρώδης λόγος του είχε καταλήξη στο εν λόγω ορθόδοξο δυάρι πρόβλημα με τον εντυπωσιακό τίτλο, ο οποίος όπως φαντάστηκα (και θα διαπιστώσετε κι εσείς αμέσως) παραπέμπει στο εξωτερικό σχήμα, στο αισθητικό αποτέλεσμα της συμμετρίας της μορφής του. Έξι λευκοί πεσσοί και έξι μαύροι σε μια Meredith σύνθεσι όπου ο λύτης καλείται να ανακαλύψη κάτω από την συμμετρία του σχήματος την κρυμμένη αρμονία της ιδέας του δημιουργού του προβλήματος (όπου την λύσι την προσφέρει ένα απλό κλειδί, με μια κίνησι αναμονής) .
Του είπα τότε, με σεβασμό αλλά χωρίς υποκρισίες, ότι είμαι έτοιμος να κάνω κωλοτούμπες και πήδους χαράς και ότι είναι πολύ μεγάλη η τιμή που μας επιφύλαξε….
Προσπαθώντας να σας μεταφέρω την χαρά και την συγκίνησι εκείνης της στιγμής, σας το παρουσιάζω.

Φίλοι αναγνώστες και αξιότιμοι επισκέπτες, μαζί με τις ειλικρινείς αλλά πεζές ευχές μου για ΚΑΛΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ και ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ, σας καλώ να απολαύσετε μετά από το κοίταγμα του λαμπρού Χριστουγεννιάτικου Δέντρου του και τα εξ ίσου πρωτότυπα Ρεμπέτικα Κάλαντα, δια χειρός (και δι’ ευχών) Νίκου Περγιάλη!!


ΝΙΚΟΣ ΠΕΡΓΙΑΛΗΣ 2008 (ineditto)
Χριστουγεννιάτικο Δέντρο

.

.

Matto in 2

.

.

.

(6+6) ... #2

wKe6,Qe1,Nd3,f3,Be2,e7/bKe3,Nb1,h1,Pb6,e4,h6

Μία Ρεμπέτικη ευχή...

Καλήν εσπέραν Άρχοντες,
αν είναι ορισμός σας,
μία Ρεμπέτικη ευχή
να πώ στ’ αρχοντικό σας.

Δίκιο, Αγάπη κα Στοργή,
Φιλότιμο και Μπέσα,
νάχετε πάντα στο Ντουνιά
και στην καρδιά σας μέσα!

Νίκος ΠΕΡΓΙΑΛΗΣ

Δεν υπάρχουν σχόλια: