Παρασκευή 23 Νοεμβρίου 2012

«Ηλεκτρικό μεθύσι»: Ένα ερωτικό τραγουδάκι με τάβλι και (ουι)-σκάκι ! “Ubriacatura elettrica” Una canzone d’ amore con un po’ di whisky, carte, tavola reale e …scacchi!

Σε ένα προ δεκαπενταετίας τραγούδι (κάτι σαν έντεχνη ροκ μπαλάντα) του Ευγένιου Δερμιτάσογλου (ερμηνευμένο από την Κατερίνα Σιάπαντα) βρίσκουμε ανάμεσα στους στίχους, μια αναφορά στο τάβλι και άλλη μία εξ ίσου σαφή (όσο και ρηχή) στον βασιλιά των παιχνιδιών (βλ. στο παρακάτω βίντεο και το 4΄13΄΄-4’14’’) .
Άν δεν μας πειράζει τόσο η αναλογία του ερωτικού παιχνιδιού με τον τζόγο, τα χαρτιά και τα ζάρια, πολύ περισσότερο δεν μας ενθουσιάζει η ομοιοκαταληξία σκάκι με το …ουισκάκι!

Ευγένιος Δερμιτάσογλου Κατερίνα Σιάπαντα Ηλεκτρικό μεθύσι

Οι στίχοι:


Ηλεκτρικό μεθύσι

Στο καφενείο παίζουν χαρτιά,
ρίχνω κι εγώ τα ζάρια
μήπως και πιάσω την καλή
και σ’ έχω εδώ τα βράδια.

Κάτι που λες ψυχορραγεί
είν’ ανοιχτή αυτή η πληγή,
στα νύχια σου έχω πέσει.
Κι είν’ η καρδούλα μου η τρελή
γεμάτη πόνο και οργή,
χαϊβάνι απ’ το φέσι.

Καρδιά μου μόνη, ξένη…
ποιος έρωτας σε δένει.

Δεν έχω ανταπόκριση
κι ο έρωτας με σβήνει.
Μπρος στη δική σου απόκριση
ανάβω σαν καμίνι.

Τα ντόρτια θάνατος αργός
και οι εξάρες πια καπνός
κι ακόμα περιμένω.
Θέλω να πιάσω την καλή
και με το μαγικό ραβδί
κοντά μου να σε φέρω.

Καρδιά μου μόνη, ξένη…
ποιος έρωτας σε δένει.

Βάλτε παιδιά ούζο, κρασί
- πως τα κατάφερε η τρελή;
Βάλτε και ουισκάκι.

Είν’ η βασίλισσα αυτή
κι εγώ στρατιώτης με στολή
σε μια παρτίδα σκάκι.

Καρδιά μου μόνη, ξένη…
τί με κοιτάς καημένη
ποιος έρωτας σε δένει…
για δες, τραγούδι βγαίνει.


Στίχοι, Μουσική: Ευγένιος Δερμιτάσογλου
Ερμηνεία: Κατερίνα Σιάπαντα
(ΚΡΥΣΤΑΛΛΑ ΤΟΥ ΝΟΥ, 1997)

Δεν υπάρχουν σχόλια: